Global Entrepreneurship Week Denmark (GEW) er navnet på en årlig indsats, hvor organisationer og virksomheder samarbejder om at fremme og udvikle iværksætterlysten i  Danmark samt inspirere etablerede virksomheder til vækst. Det sker ved hjælp af arrangementer over hele landet i hele efteråret. En indsats der kulminerer i Global Entrepreneurship Week, som i år er 12. - 18. november.

GEW i Danmark

GEW Danmark skal hjælpe med at inspire, fremme og udvikle iværksætterlysten i DK samt inspirere etablerede virksomheder til vækst.

Om GEW Danmark
- En årlig non-profit indsats funderet i Erhvervs- og Vækstministeriet.  Det er i år 11 år, der er GEW i Danmark
- En indsats skabt af  et netværk med mere end 120 organisationer og virksomheder, der skaber arrangementer over hele landet i efteråret
- En projektorganisation, der står for koordination af styregruppe og netværk
- Udvikler af gew.dk, kampagner og kommunikation på alle GEW's digitale platforme (gew.dk, GEW på Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter)

2018
- GEW sekretariatet drives i 2018 fra Dansk Iværksætter Forening der er vært sammen med Erhvervsstyrelsen.

GEW internationalt

GEW Denmark er en del af af en verdensomspændende begivenhed, Global Entrepreneurship Week, der finder sted hvert år i november måned over hele verden for at fremme entreprenørskab og vækst globalt. Der er p.t. 170 lande som afholder GEW. Ugen er iværksat af den amerikanske organisation Kauffman Foundation, der arbejder for at sætte iværksætteri og entreprenørskab på den globale dagsorden genglobal.org

Mød GEW sekretariatet

GEW Danmark sekretariatet består af et team, der samarbejder om at skabe og præsentere arrangementer i efteråret  over hele landet for iværksættere og virksomheder, der ønsker vækst