Global Entrepreneurship Week Denmark (GEW) er navnet på en årlig indsats, hvor organisationer og virksomheder samarbejder om at fremme og udvikle iværksætterlysten i Danmark samt inspirere etablerede virksomheder til vækst. Det sker ved hjælp af arrangementer over hele landet i hele efteråret. En indsats der kulminerer i Global Entrepreneurship Week som i 2019 foregår d. 18. - 24. november.

GEW i Danmark

• En årlig non-profit iværksætter-indsats - også kaldet Danmarks Iværksætteruge. Det er i år 12. år, at GEW afholdes i Danmark
  • En indsats skabt af et netværk med mere end 120 organisationer og virksomheder, der skaber arrangementer over hele landet i efteråret
  • En projektorganisation, der står for koordination af i netværket, markedsføring af GEW-arrangementer samt afholdelse af åbningseventen for GEW-ugen
  • Udvikling og drift af gew.dk, kampagner og kommunikation på alle GEW's digitale platforme (gew.dk, GEW på Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter)

GEW-sekretariatet drives i 2019 fra sekretariatet hos Dansk Iværksætter Forening med støtte fra Erhvervsstyrelsen. For henvendelser, kontakt projektleder og kontaktperson på projektet Emilie Fuglsang på emilie@kpic.dk.

GEW internationalt

GEW Denmark er en del af af en verdensomspændende begivenhed. Global Entrepreneurship Week finder sted i november hvert år, over hele verden. Det verdensomspændende initiativ fremmer entreprenørskab og vækst globalt. Der er p.t. 170 lande som afholder GEW. Ugen er iværksat af den amerikanske organisation Kauffman Foundation, der arbejder for at sætte iværksætteri og entreprenørskab på den globale dagsorden. Læs mere på https://www.genglobal.org/gew

Mød GEW sekretariatet

GEW Danmark sekretariatet består af et team, der samarbejder om at skabe og præsentere arrangementer i efteråret  over hele landet for iværksættere og virksomheder, der ønsker vækst