"WHY, WHAT AND HOW"

V. UCN Innovation, UCN Professionshøjskolen

Bliv klogere på FN’s 17 Verdensmål, og hvordan du kan inddrage målene i din virksomhed og gøre det til en god forretning. FN’s 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling sætter en ny global dagsorden frem mod 2030. Søren Hageman, regionsdirektør i NIRAS vil fortælle om, hvordan de 17 verd...

FN’s 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling sætter en ny global dagsorden frem mod 2030. Søren Hageman, regionsdirektør i NIRAS vil fortælle om, hvordan de 17 verdensmål sætter retning og danner et fælles sprog for os ALLE i bestræbelserne på at arbejde mod en bæredygtig verden. Bæredygtighed er ikke længere bare noget der koster ekstra – det er god forretning!

Søren Hageman tager bl.a. udgangspunkt i NIRAS, og hvordan de i praksis har grebet det an på koncernstrategisk niveau, og hvad der allerede er kommet ud af det mht. opgaver og brand.

Nogle af de spørgsmål du vil få svar på vil være; Hvordan arbejder man med et kæmpemæssigt paradigmeskifte i forhold til "doing business in the age of responsibility", hvor profit og vækst i traditionel forstand vil blive erstattet af andre motiver og forretningsmodeller?

Oplæg ved Regionsdirektør i NIRAS, Søren Hageman Christensen.

Søren Hageman, 60 år, uddannet Ingeniør AAU 1987, Regionsdirektør i det rådgivende ingeniørfirma NIRAS A/S. I Aalborg beskæftiger NIRAS ca. 190 medarbejdere, på verdensplan mere end 2.200 medarbejdere.

NIRAS har valgt at sætte de 17 Verdensmål øverst på den strategiske dagsorden. Dette fordi vi tror på at bæredygtighed er vejen frem og at det samtidig er god forretning. Vi sætter derfor social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed på dagsordenen hver dag, både internt i NIRAS og i vores relationer med kunder og samarbejdspartnere. Vi vil, at de 17 Verdensmål bliver en del af vores identitet – en del af vores DNA.

NIRAS er blandt Skandinaviens førende rådgivende ingeniørvirksomheder.Med et bredt felt af ekspertiser inden for procesanlæg, industri og byggeri over energi, miljø, vand & forsyning til infrastruktur, udviklingsbistand og byplanlægning bidrager NIRAS til løsninger på en lang række af de største samfundsudfordringer.

Rikke Petersen
rp@ucn.dk