INNO8 - innovation i øjenhøjde

V. Svendborg Kommune

Innovation

Hvad kan et hold unge elever få ud af at arbejde med en iværksætters udfordringer? Og hvad kan iværksætteren? Hvis du er nysgerrig på det, så mød  iværksættere og eleverne fra Svendborg Erhvervsskole & Gymnasier, når de viser dig nøjagtig, hvad der er kommet ud af deres fælles møde.

Vækst og iværksætteri hører sammen, iværksætteri og studiemiljø gør også. Og det vil vi gerne sætte fokus på ved denne event, hvor vi sætter en maritime iværksætter sammen med to hold elever. Efter en briefing på deres respektive udfordringer, som kan være både af kommerciel eller teknisk karakter, går de to hold elever i gang med dagens arbejde. Her arbejder de via forskellige metoder sammen med deres undervisere på problemstillinger, som de er blevet præsenteret dem for. Og når dagen er omme, så er det tid til at præsentere deres forslag for iværksætterne – og for dig. Der bliver lejlighed til at stille spørgsmål til elevernes arbejdsmetoder og til iværksætteren. Vi byder indenfor på Fremtidsfabrikken (Kvægtorvet), så du kan se og høre, hvor meget eleverne har at byde på.

Vi ønsker med denne dag at demonstrere, at man ikke nødvendigvis behøver, at være ekspert for at kunne hjælpe en iværksætter, men at den nyeste viden fra skolen kombineret med et åbent sind kan være det, der skal til, for at sætte skub i en udvikling. Så kom hør, hvordan du også kan arbejde med studerende fra de to uddannelsesinstitutioner.

Udover alt dette så vil vi også rigtig gerne præsentere dig for vores fantastiske iværksætterhus og fortælle om, hvilke muligheder du har som deltager i ShareFifty5 projektet.

Første hold præsenterer fra kl. 11-12 og andet hold præsenterer fra 15-16

Vi glæder os til at se dig!

Iværksættere og eleverne fra Svendborg Erhvervsskole & Gymnasier

Svendborg Kommune