Anne Hørsted reformerer fremtidens arbejdsmarked

Iværksætter Anne Hørsted og virksomheden Improve Business står som et levende eksempel på, hvordan en visionær tilgang til forretningsudvikling og en stærk tro på formål kan drive en virksomhed fremad i en dynamisk og udfordrende forretningsverden. Med en kontinuerlig indsats for at skabe meningsfulde forandringer fortsætter Improve Business med at skabe et markant aftryk på erhvervslivet og samfundet som helhed.

Skrevet af: Alex Randrup
27 nov 2023

De hurtige om iværksætteren

  • Grundlagt: Juni 2022

  • Hjemmeside: https://improvebusiness.dk/

  • Branche: Konsulentydelser, undervisning og rekruttering

  • Produkttype: Viden, rådgivning og uddannelse 

  • Antal medarbejdere: 5 ansatte og 4 freelance

  • Vigtigste grundværdier: Bæredygtighed handler om at skabe en menings- og virkningsfulde forandring i virksomhederne og for deres medarbejdere. 

  • Virksomhedens overordnede mål: Hvis det man gør, ikke virker, så må man gøre noget andet.

 

I juni 2022 blev virksomheden Improve Business stiftet af den passionerede iværksætter Anne Hørsted. Hendes vision var at skabe en virksomhed, der kunne imødegå to af erhvervslivets mest udfordrende problemer: Mangel på arbejdskraft og behovet for bæredygtig forretning. Med en klar strategi og en innovativ tilgang til forandringsprocesser og organisationsudvikling har Improve Business hurtigt markeret sig som en væsentlig spiller på markedet. 

Fra ide til virkelighed

Anne Hørsted identificerede en tydelig mangel på fornyelse inden for rekrutterings- og konsulentbranchen, og det var denne opdagelse, der drev hende til at grundlægge Improve Business. 

"Det har i mange år undret mig, at der groft sagt ikke er sket noget som helst i måden, vi rekrutterer på i 150 år, bortset fra at det er blevet digitalt. Vi fortsætter med at antage, at den rette uddannelse, gode karakterer eller 1:1 erfaring er det "sikre valg," når vi søger nye kolleger, men statistikker omkring varighed af ansættelse og fejlrekruttering viser det modsatte. De fleste rekutteringsfirmaer og beskæftigelsesforløb er bygget op omkring samme vante måde at tænke på og det skal ændres. "

Med fokus på at tiltrække højtuddannede, der måske ikke passede ind i de traditionelle rekrutteringsparametre, og med et dybt kendskab til det offentlige og private marked, skabte Anne en differentieringsstrategi baseret på en innovativ tilgang. 

En iværksætterrejse præget af modgang og fremgang

Anne Hørsted har altid været drevet af en ukuelig tro på sin virksomheds relevans, men hun erkender også, at iværksætterlivet kan være en udfordrende rejse. Med en erfaring på over ja nok 800 faldskærmsspring sammenligner hun iværksætteri med et spring uden sikkerhedsnet, hvor alt er satset på virksomheden, og der ikke er nogen plan B. 

Hendes råd til andre iværksættere er at omgive sig med en stærk omgangskreds, der tør udfordre én, både i forhold til ens virksomhed og ikke mindst som person. 

Hun fremhæver vigtigheden af at dele fejl og sårbare øjeblikke for at skabe et stærkt fundament for virksomhedens vækst.

Anne Hørsted er involveret i alle aspekter af virksomheden.

Det er afgørende at samle de rigtige mennesker omkring sig - særligt dem - der tør udfordre én, der hvor det gør allermest ondt, både i forhold til virksomheden, men også i forhold til dig selv som founder og leder.

Anne Hørsted 

En typisk uge og fremtidsdrømme

Improve Business oplever i øjeblikket eksplosiv vækst, og Anne Hørsted er involveret i alle aspekter af virksomheden. Hendes uge strækker sig fra oplæg på de bonede gulve til kundemøder, sparring med medarbejdere, og strategiske beslutninger med kommuner og kunder. 

Samtidig balancerer hun arbejdet med de daglige forpligtelser som en dedikeret mor. 

Hendes fremtidsdrømme for Improve Business er at fortsætte med at skabe meningsfulde forandringer for enkeltpersoner, virksomheder og samfundet som helhed.

Budskaber til andre iværksættere

Hendes råd til andre iværksættere, der ønsker at drive en virksomhed med impact, er at stå fast på værdier. Samtidig understreger hun vigtigheden af ikke at være bange for at spørge om hjælp. 

"Det kræver nogle svære beslutninger undervejs og at man en gang imellem brænder nallerne. At blive iværksætter var en beslutning der for mig blev taget på det helt rigtige tidspunkt. Gode mennesker udgør min hverdag både som ansatte, kunder og samarbejdspartnere. Sammen skaber vi dagligt meningsfulde forandringer for den enkelte, for virksomheden og i forhold til de store samfundsmæssige dagsordener. Det er sgu da fedt!"

Med stærk opfordring mener Anne, at perfektion ligger i det uperfekte og at du skal være åben over for konstruktiv feedback for at skabe en mere holistisk og succesrig virksomhed.

Det skal du huske 

Ifølge Anne skal du have et klart og tydeligt værditilbud for dine kunder og turde stå på mål for resultaterne. Dermed også tage ansvar for, hvis de ikke lykkes. Du skal vide hvorfor og for hvem, dine ydelser eller produkter, gør en meningsfuld forandring for. Bed om hjælp til dine blinde vinkler og til at teste dine og andres antagelser. 

Du skal holde fast i dine værdier og bygge en solid og rentabel forretningsmodel omkring dem- ikke omvendt. Det kan være svært at lave de nødvendige kompromisser og justeringer, når man er drevet af et klart formål, men det er nødvendigt. Både for at få skærpet dine ydelser eller produkt til den ønskede effekt, men også fordi alting forandrer sig og du skal følge med. Bed om feedback på kunderejsen, juster, gentænk og test undervejs og hold din viden om din målgruppe aktuel og synlig for alle i din virksomhed og omkring den.