Deprecated: Optional parameter $input declared before required parameter $form_state is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/date/date_popup/date_popup.module on line 270

Deprecated: Optional parameter $data declared before required parameter $name is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 229

Deprecated: Optional parameter $data declared before required parameter $name is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 259

Deprecated: Optional parameter $file declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 837

Deprecated: Optional parameter $account declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 837

Deprecated: Optional parameter $entity declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 857

Deprecated: Optional parameter $account declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 857

Deprecated: Optional parameter $values declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 865

Deprecated: Optional parameter $view_mode declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 971

Deprecated: Optional parameter $langcode declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 971

Deprecated: Optional parameter $checkbox declared before required parameter $input is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/views_php/views_php.module on line 44

MyPallet indfører fremtidens digitale løsning til emballagestyring

MyPallet sørger for at optimere emballagestyringen ved at gør det komplet digital - det er så nemt, at deres kunder bare skal indtaste nogle oplysninger via deres app - og så er den der!

Skrevet af: Zeinab Asem
01 okt 2021

MyPallet holder styr på pallerne

Bag MyPallet står grundlæggerne Søren Madsen og Søren Finseth. Her er Per Erland investor og ejer derfor også virksomheden sammen med Søren M. og Søren F. I dag er de 8 medarbejdere i Danmark, 2 i Tyskland og 1 medarbejder i Sverige. Vi har sat os ned med Søren Madsen for at få en bedre forståelse for hvilken rejse han, og MyPallet har været igennem.

MyPallet blev officielt set født i 2018. Men ideen om MyPallet stammer helt tilbage fra, hvor Søren M. og Søren F. var ansat hos en logistikvirksomhed, hvor der hele tiden forsvandt en del paller. Det var her ideen om MyPallet blev skabt. Både Søren M. og Søren F. tænkte, at der manglet en bedre styring af paller. Med tiden blev MyPallet udviklet og i dag handler det ikke kun om paller, men generelt alle former for emballage.

Helt praktisk så har MyPallet udviklet en software, som derefter er blevet til en app, der egentlig kan bruges af alle aktørere i transportkæden - lige fra vognmanden, til speditøren og slutmodtageren. Det er altså en platform, der forbinder mange forskellige led i sådan en proces. Her forklarer Søren:

Brugerne taster de oplysninger i vores app, som de tidligere brugte papir på – så snart de afslutter en transaktion, ligger alle data hos deres virksomhed.

Som mange andre iværksættere, er det ikke altid, at alting går lige til hos MyPallet. Søren M. kommer ind på nogle af de udfordringer han finder svære til tider. Her nævner han, at salg kan være udfordrende især i starten, hvor det bare handler om at skabe så meget salg som overhovedet muligt. Han lægger ikke skjul på, at der stadig skal fokuseres på salg. Her nævner han:

En virksomhed har typisk 3 led: beslutningstageren, betaleren og brugeren. Alle 3 skal gerne nikke ja, før vi har en aftale med en kunde. Der er kun en måde at løse det på, det er mere salg, til mange kunder på samme tid, og huske at følge op hele tiden. Meget simpelt, men effektivt.

MyPallet arbejder ud fra cirkulær økonomi

MyPallet har virkelig tænkt bæredygtighed ind i deres arbejde og de arbejdsprocesser, der gør sig gældende i transportbranchen.

MyPallet arbejder bæredygtigt på mange forskellige måder herunder sørger de for at minimere den administrative proces, der ligger i at få styr på emballagestyringen, da det kræver en del papirarbejde. Her fortæller Søren:

Vores IT-system sikrer, at firmaerne anvender mindre papir – vi ved fra store kunder, at de har brugt mere end 250.000 kr. på papir til formålet, om året, før de brugte myPallet.

Derudover går MyPallet op i at genbruge meget af deres materiale. Af den grund har de oprettet en online markedsplads, hvor man kan købe og sælge paller. Her uddyber Søren:

Vores markedsplads. Her har vi aftaler med en del kommuner, b.la. Horsens – at paller som de private eller erhverv i Horsens skiller sig af med på genbrugsstationen, ikke længere bliver destrueret. De sorteres fra, stables og så sælger vi dem til erhvervet i Horsens.

På den måde værner MyPallet om miljøet og gør deres arbejde for at gøre emballagestyring nemmere og grønnere.

MyPallet drømmer om at vokse mere på global plan

Vi har spurgt MyPallet, hvor de ser dem selv om 10 år og hvad deres drøm er. Her svarer de, at de har store planer om at udvikle sig på globalt plan. På nuværende tidspunkt er de begyndt at arbejde i Sverige og Tyskland, men har kunder i mere end 10 lande.

De forventer og arbejder for at være i USA i udgangen af 2022 og samtidig udvide til flere steder i Europa. Søren afslutter med at pointere, at:

Om 10 år, har vi en forhåbentlig MEGET fornuftigt forretning, som store udenlandske investorer ser potentiale i.

Vi er stolte over at fortælle historien om MyPallet til resten af Danmark i håbet om, at MyPallet kan være med til at inspirere og måske give det sidste skub hos dem, der sidder med en lille iværksætter gemt i sig.