Deprecated: Optional parameter $input declared before required parameter $form_state is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/date/date_popup/date_popup.module on line 270

Deprecated: Optional parameter $data declared before required parameter $name is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 229

Deprecated: Optional parameter $data declared before required parameter $name is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 259

Deprecated: Optional parameter $file declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 837

Deprecated: Optional parameter $account declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 837

Deprecated: Optional parameter $entity declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 857

Deprecated: Optional parameter $account declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 857

Deprecated: Optional parameter $values declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 865

Deprecated: Optional parameter $view_mode declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 971

Deprecated: Optional parameter $langcode declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 971

Deprecated: Optional parameter $checkbox declared before required parameter $input is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/views_php/views_php.module on line 44
|

Iværksættere har skabt platform for bæredygtige brands: “Vi er ved at løbe tør for tid”

Anne Marie Mondrup, Marie Engberg og Anders Hjarnaa har skabt The Comarché, som er skandinaviens første platform for bæredygtige brands. En platform der kuraterer, sælger, uddanner, motiverer og inspirerer - alt sammen for at skabe en grobund for et bæredygtigt samfund.

Skrevet af: Nicolai Petersen
26 okt 2021

Anne Marie, Marie og Anders lancerede efter flere års forarbejde The Comarché, ud fra den tankegang at det skulle være en platform, der er med til at samle en bred række af forskellige bæredygtige livsstilsbrands, og skabe en altoverskyggende gennemsigtighed hos de repræsenteret brands. Indtil videre rummer platformen kategorierne Fashion, Home, Beauty, Lifestyle, Kids og Vintage, hvor der til sammen er over 65 brands repræsenteret med over 5500 produkter.

Adspurgt hvorfor co-founder Anne Marie grundlagde The Comarché i samarbejde med sine andre co-foundere: “Vi er ved at løbe lidt tør for tid, ikke? Bæredygtighed og klimaforandringer er på alles læber og konstant en del af den offentlige debat. For vi er mange, der ønsker at tage et bæredygtigt valg, når vi forbruger, men vi mangler ofte viden, tid og energi til rent faktisk at gå hele vejen.” The Comarché er skabt for at nedbryde disse barriere, og skabe en nemmere tilværelse for den bevidste forbruger. Det har de gjorde ved at give indsigt i samtlige produkter på deres platform, for derigennem at fortælle produktets produktionsrejse, og hvilke kvalifikationer produktet lever op til. 

“Vi har udviklet The Comarché, fordi vi gerne vil gøre det nemt at handle bæredygtigt. Da jeg sidste gang skulle flytte, brugte jeg lang tid på at finde bæredygtige valg inden for nye møbler og ting til hjemmet. Jeg oplevede, hvor uoverskueligt og tidskrævende det er at gennemskue, om et produkt er bæredygtigt - og hvilket aftryk produktionen af det efterlader. Med The Comarché samler vi bæredygtige brands indenfor flere brancher og gøre det tydeligere for forbrugerne, hvordan det enkelte brand arbejder med bæredygtighed. Det gør det nemt for den bevidste forbruger at være bæredygtighed ud fra egne værdier og krav” forklarer co-founder Anne Marie Mondrup. 

 

The Comarché Framework - et værktøj til at fremme gennemsigtighed

I debatten om bæredygtighed, er en af de største udfordringer for forbrugeren netop at gennemskue om og hvordan et produkt er bæredygtigt. Derfor så founder-holdet det nødvendigt at udvikle et framework der relativt nøgternt kunne fremhæve hvert produkts bæredygtige egenskaber. 

Co-founder Marie Engberg uddyber bevæggrundene til at udvikle frameworket “I mit arbejde med bæredygtighed, har jeg så mange gange savnet et værktøj til at forklare og oplyse om bæredygtighed. For det er ofte fuldstændig umuligt som forbruger at navigere i de mange lag af kompleksitet, som begrebet bæredygtighed rummer. Og hvis man mangler noget, så må man jo lave det selv! The Comarché Framework er derfor et resultat af mange timers intenst of udfordrende arbejde, så vi sammen kan hjælpe en mere nuanceret debat om bæredygtighed på vej.”

The Chomarché Framework ligger frit tilgængeligt på deres hjemmeside, så man kan blive klogere på fremgangsmåden og fordybe sig i de bæredygtige områder de ønsker. Man kan også blot se de forskellige produkter igennem, og købe med ro i sindet, vel vidende at The Comarché har gjort alt forarbejdet, så forbrugeren kan være tro mod sin bæredygtige overbevisning.

 

En samlet platform skal motivere til flere bæredygtige brands

En af årsagerne til at The Comarché er udviklet, er at de gerne vil tilbyde en samlet platform for diverse bæredygtige brands, som de kan sælge fra: “Vi laver al marketing, storytelling og salgsarbejde, og samlede så vores favoritter inden for bæredygtighed på The Comarché. Vi er helt sikre på, at det giver bæredygtige brands muligheden for at stå stærkere sammen, nå ud til et bredere publikum og sammen nedbryde de barrierer, der gør det sværerer for den enkelte at leve mere bæredygtigt.” uddyber Marie.

Derudover er visionen for The Comarché at de om 10 år skal være verdens førende platform for bæredygtige produkter og bæredygtig livsstil: “Vi sætter dagsordenen, er konstant med til at uddanne og motivere den moderne forbruger og er til stede på verdensplan med en førerposition og en aktiv stemme indenfor det stærkt nødvendige paradigmeskifte, hvor vi alle går fra holdning til handling på globalt plan.”

Anne Marie, Anders og Marie er rollemodeller fordi de tør og fordi de ikke lader sig nøjes. Vi er stolte af at kunne fortælle deres historie, og håber det er med til inspirere fremtidens iværksættere til at skabe det næste bæredygtige erhvervseventyr.