Workshop - Video med mobilen til markedsføring

V. Ringsted Erhverv

Arrangementet er afholdt.
GEW-tema: Verdensmålene

Vil du lave video til sociale medier, der virker? Så deltag i denne praktiske workshop, hvor du lærer at optage, redigere og publicere videoproduktioner med mobilen. Du får tips og tricks til at producere "de rigtige" optagelser og de gode klip – og får indblik i genrer og formater, der virk...

Læs mere i fanen "Om arrangementet".

• Om arrangementet

Vil du lave video til sociale medier, der virker?

Så deltag i denne praktiske workshop, hvor du lærer at optage, redigere og publicere videoproduktioner med mobilen. Du får tips og tricks til at producere "de rigtige" optagelser og de gode klip – og får indblik i genrer og formater, der virker på nettet.

Efter fire intense timer vil du være i stand til at producere simple mobilvideohistorier – optaget, redigeret og publiceret med din mobil.

Workshoppen veksler mellem oplæg, øvelser og feedback

Der indledes med kort oplæg om mobilvideo, tips og tricks – hvorefter du selv skal producere en kort video. Du får en introduktion til videoredigerings-apps, (Imovie til IOS, Kinemaster til Android) og app til tekster. Herefter er det ’hands-on’.

Workshoppen afsluttes med fælles gennemsyn og feedback – og inspiration til dit videre arbejde med at producere egne videoer.

Workshoppen kommer rundt om:

• Optage gode video-sekvenser
  • Redigere video direkte på mobilen
  • Publicere video fra mobilen på eget site, Youtube, Facebook, LinkedIn, etc.
  • Arbejde med aktuelle videogenrer og -formater på nettet
  • Planlægge produktioner, så de virker bedst på nettet
  • Få overblik over relevant ekstra-udstyr til mobilvideo-arbejdet

Målgruppe

Denne workshop er for iværksættere, der med små, skarpe mobilvideoer ønsker at fortælle historier om deres virksomhed og produkter til web og sociale medier.

Tilmelding er nødvendig - Tilmeld dig her: https://ringsted.nemtilmeld.dk/180/

Om underviser Rune Michelsen

Rune Michaelsen er journalist og Partner i WeLoveVideo. Han har siden 2000 beskæftiget sig med online-video og web-tv, og har produceret mere end 500 web-tv-produktioner for medier, virksomheder og organisationer.

Rune Michelsen er erfaren kursusleder og har gennem 15 år har holdt talrige oplæg, kurser og strategi-dage for adskillige danske mediehuse, virksomheder og organisationer. Har som journalistisk lektor på Syddansk Universitet fulgt udviklingen indenfor online-video og mobilvideo tæt og blandt andet udgivet rapporter om online-video og de danske nyhedsmediers brug af web-tv.

Arrangementet er afholdt.

Læs mere og tilmeld dig på arrangørens hjemmeside

Stine Bjarnov Brostrøm
stbr@ringsted.dk