Deprecated: Optional parameter $input declared before required parameter $form_state is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/date/date_popup/date_popup.module on line 270

Deprecated: Optional parameter $data declared before required parameter $name is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 229

Deprecated: Optional parameter $data declared before required parameter $name is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 259

Deprecated: Optional parameter $file declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 837

Deprecated: Optional parameter $account declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 837

Deprecated: Optional parameter $entity declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 857

Deprecated: Optional parameter $account declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 857

Deprecated: Optional parameter $values declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 865

Deprecated: Optional parameter $view_mode declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 971

Deprecated: Optional parameter $langcode declared before required parameter $entity_type is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/entity/modules/callbacks.inc on line 971

Deprecated: Optional parameter $checkbox declared before required parameter $input is implicitly treated as a required parameter in /var/www/vhosts/gew.dk/httpdocs/sites/all/modules/views_php/views_php.module on line 44
Skrevet af: Nicolai Petersen
16 sep 2020

Gobal Entrepreneurship Week hylder dansk iværksætteri gennem grønne rollemodeller

Vi hylder dansk iværksætteri

Vi nærmer os med hastige skridt uge 47 og Danmarks iværksætteruge. Det bliver en uge fyldt med events målrettet start-up-miljøer og iværksættere rundt omkring i hele landet. I samarbejde med Dansk Iværksætter Forening bruger vi igen i år tiden op til ugen, på at give mikrofonen til nogle af de seje iværksættere der befinder sig rundt omkring i Danmark.

Det er samtidig disse iværksættere, vi gerne vil hylde, og bruge som inspiration til dem der går rundt med en iværksætter gemt i maven. For at vi skal kunne komme i mål med klima-målsætningerne, er der brug for kreative, bæredygtige og grønne løsninger. Udover den konstante kamp om at nedsænke CO2-udslippet, så har corona-krisen også sat sit præg på samfundet, og hverdagen ser ikke længere ud som den engang gjorde. Her er iværksættere også afgørende i forhold til at skabe nye arbejdspladser rundt omkring i landet, og tiden er i den grad til at udnytte markedets behov for kreative løsninger, vi slet ikke vidste, vi havde brug for.

Grøn (Gen)Start skal hjælpe os på vej

Dette års tema for Global Entrepreneurship Week er Grøn (Gen)Start, og vores grønne rollemodeller skal vise, hvordan de er med til at finde en vej ud på den anden side. I løbet af de næste uger vil det være muligt at stifte bekendtskab med iværksættere fra hele landet, der enten viser deres fantastiske produkter frem, fortæller om deres bæredygtige profil eller hvordan de trodsede corona-krisen og valgte at forfølge deres iværksætterdrøm og søsætte deres produkt. Vi bringer historier om, hvordan den nye virkelighed har tvunget virksomheder til at nytænke deres forretningsmodel op til flere gange, og hvordan det i sidste ende kan have en positiv indvirkning på slutresultatet.

Byd ind med nogle fra dit netværk

Holdet af grønne rollemodeller er så småt ved at tage form, og vi sigter efter et så forskelligt og inspirerende spænd som overhovedet muligt. På den måde kan vi bedst muligt vise hvilke kræfter der rundt omkring i Danmark arbejder på at skabe vækst og bæredygtige virksomheder. Dog er vi fortsat på udkig efter andre potentielle grønne rollemodeller, der kan være med til at skildre livet som iværksætter, og som har en bæredygtig profil, de er stolte af. Hvis du har nogle i tankerne, så tøv ikke med at række ud til Dansk Iværksætter Forening og mail nicolai@d-i-f.dk.