Skrevet af: Zeinab Asem
23 aug 2021

Fremtiden afhænger af Iværksætteri

Iværksættere navigerer vejen til fremtiden

I dag handler det for iværksættere om at tilpasse sig samfundet herunder den pågældende kultur, normer og de værdier, der prædikes om på daglig basis. Som iværksætter handler det ikke kun om profit, det handler i den grad også om at ramme forbrugerens værdier og tankesæt. Mange forbrugere nu om dage ønsker at leve bæredygtigt ved at investere i brands, der tilbyder bæredygtige produkter/løsninger. Derfor skal iværksættere ikke kun tænke på den økonomiske gevinst, men også den bæredygtige profit i form af, at de skal tjene forbrugerens fornuftighed, samvittighed og tillid.

Corona har ændret vores hverdag og hvordan vi gør tingene. Det har tvunget os til at tænke anderledes og handle ud fra mulighedernes kunst. Den tankegang skal vi bruge i kampen mod klimakrisen. Der er ikke kun brug for, at politikerne træffer nogle beslutninger, men det kræver også innovation og handlekraft fra iværksætternes side - mere end nogensinde. Flere iværksættere har været nødt til at ændre deres tankesæt med henblik på at skabe noget innovativt, der kan være til gavn for klimaet og dermed arbejde hen imod en grøn omstilling.

Derfor er der brug for, at flere tager iværksætter-springet netop for at være med til at skabe en bedre tilstedeværelse for os alle. Det handler om at gøre noget bæredygtigt for verdenen. Det handler også om, at iværksætterne skal komme med unikke løsninger, der kan være med til at skabe en bedre hverdag. At tage iværksætter-springet betyder ikke kun at skabe noget nyt, det kan også betyde, at man er med til at skabe flere jobs, vækst i branchen og være med til at skabe forandring. Hvis man går rundt med en iværksætterdrøm, så skal man bare udfordre normen og gå i gang – derfor er temaet til årets iværksætter-event, Global Entrepreneurship Week, “CREATE NOW!”.

Deltag i Global Entrepreneurship Week

Vil du tage del i ugen? Så er det nu, du skal tilmelde dig som som arrangør eller deltager her.

Årets Global Entrepreneurship Week kommer til at strække sig fra d. 8/11 til d. 14/11 (uge 45), hvor der vil være ekstra fokus på iværksætteri og den handlelyst, de grønne forretningsmodeller og iværksætterdrømme. Hertil vil der også være et indblik i den danske iværksætterkultur og hermed de vilkår, der gør sig gældende herunder. I ugerne op til Global Entrepreneurship Week vil du møde en række rollemodeller, der vil fortælle om deres vej til iværksætteri. Alle valgte rollemodeller repræsenterer årets tema, “CREATE NOW” - herunder vil de fortælle nærmere om deres drømme, hvordan de skabte deres ide. Disse rollemodeller har gjort noget bæredygtigt - de har fulgt deres drømme - og ikke mindst udgør de en diverse gruppe.

Vi hylder iværksætteri og opfordrer alle, der går med en lille iværksætter i sig til at springe ud i det og CREATE NOW.

TILMELD DIG HER