Om arrangementet

48-timers Udfordringen for studerende & iværksætteraspiranter

Afholdes af:
Danske Iværksættere, UCL & Odense Iværksætterservice

Vær med til at forme fremtidens samfund

Er du klar til at udfordre status quo, tænke innovativt og tværfagligt og sætte din indre iværksætter fri for at skabe banebrydende løsninger, der kan forbedre livet for os alle?

Så har du nu chancen for at være med til at forandre fremtidens måde at leve på. Vi inviterer studerende, iværksætteraspiranter og andre interesserede til 48-timers Udfordringen - en banebrydende innovationsudfordring, hvor du kan forvandle din viden, dine evner og din nysgerrighed til virkelighed!

Hvem kan deltage i 48-timers Udfordringen?

Uanset om du er en tech-entusiast, en kreativ tænker eller en problemknuser, er du inviteret med til at deltage i 48-timers Udfordringen. Det vigtigste er, at du har lyst til at tage udfordringen op og nytænke rammer og metoder for velfærden i Danmark.

Alles perspektiver er vigtige, når det handler om det danske velfærdssamfund, så du skal ikke være nervøs for, om du har nok at byde ind med.

Tilmeld dig alene eller som gruppe

48-timers Udfordringen er lavet til at blive løst i grupper, så I alle kan bruge jeres individuelle kompetencer i fællesskab til at komme frem til den bedste løsning.

• Hvis du tilmelder dig som gruppe, så sørg for at give os din gruppes kontaktinformation ved tilmelding
  • Hvis du tilmelder dig alene, sørger vi for at sætte dig sammen i en tværfaglig gruppe

Få certifikat på dine nytænkende og innovative kompetencer

Ved at deltage får du et certifikat udstedt af eventets arrangører som bevis på, at du har gennemført 48-timers Udfordringen og derved kommet med løsninger på nogle af samfundets udfordringer. Du kan bruge certifikatet til dit CV og til at vise dine evner inden for nytænkning og innovation for dine fremtidige arbejdsgivere.

Vind bl.a. 10.000 kr. og mulighed for at gøre jeres løsning til virkelighed

Fagfolk inden for velfærdsstatens områder, innovation og teknologi kommer til at danne en jury, der skal udpege den bedste løsning. Hvis din gruppes løsning bliver udvalgt som en af udfordringens bedste løsninger, så har I mulighed for at vinde den store præmie.

Den gruppe med den bedste løsning vinder:

• Kontant 10.000 kr. sponsoreret af Umbraco og Global Entrepreneurship Week
  • Billetter til Codegarden 2024 sponsoreret af Umbraco
  • Direkte adgang til at pitche sin løsning ind til politikere på Christiansborg til Startup Borgen

Hvilken udfordring skal I løse i løbet af de 48-timer?

Vi udfordrer dig til at udtænke nye løsninger inden for nogle af velfærdsstatens helt kritiske områder - nemlig sundhed, uddannelse og ældrepleje. Som gruppe vælger I frit selv én udfordring, som I ønsker at tage op og nytænke.

Vi har allerede defineret de konkrete udfordringer, så du kan begynde at brainstorme og idégenerere.  Du kan læse meget mere om hver udfordring i de uploadede one-pagers under afsnittet “Materiale”.

Hvordan skal udfordringen løses?

Jeres løsning handler om at nytænke status quo. Derfor vælger I helt selv, om I ønsker at inddrage Metaverset, kunstig intelligens, augmented reality eller noget helt fjerde i løsningen.

Vi hjælper jer med at komme i gang, og du får støtte hele vejen! Gennem metoden Design Thinking og introduktion til teknologiens muligheder, giver vi jer indsigt i, hvordan I kan udvikle innovative løsninger. Du får derudover indsigt fra fagpersoner i velfærdsstatens områder, og vi åbner op for værkstederne på UCL, så du kan bygge prototyper, udforske teknologi og få hjælp til gøre din løsning til virkelighed.

Selv hvis du ikke har tidligere erfaring med teknologi eller velfærd, vil der være mulighed for at lære meget mere om det til udfordringen - og på den måde skaber vi rammerne for, at du kan anvende dine personlige kompetencer på bedste vis i 48-timers Udfordringen.

Overordnet program for 48-timers Udfordringen

Bliv en del af noget større - tilmeld dig nu!

48-timers Udfordringen foregår under Global Entrepreneurship Week i samarbejde mellem Danske Iværksættere, Odense Iværksætterservice og UCL samt med støtte fra Meta

Global Entrepreneurship Week er en verdensomspændende indsats, hvor 200+ lande går sammen om at sætte fokus på iværksætteri og innovation. I Danmark finder over 150 arrangementer sted!

Tilmeldingsfrist: 6. november

Gør dig klar til en oplevelse, der vil udfordre dig, inspirere dig og få din kreativitet til at vokse. Vi ses til 48-timers Udfordringen