Skrevet af: Margit Lind
23 jun 2020

Inspirations- og netværksmøder om iværksætter-events

Meld dig til et inspirationsmøde nær dig og mød din potentielle med-arrangør

2020 har indtil videre budt på store forandringer, og det er ikke til at vide hvordan verden ser ud i november, men vi håber og tror, at der er et stort ønske om og behov for at mødes til inspirerende iværksætter-events i uge 47, hvor mere end 170 lande verden over afholder Global Entrepreneurship Week.

Corona-krisen har betydet en halvering af nyetablerede virksomheder, men også fyringer og konkurser har præget den seneste tid. Vi har derfor mere end nogensinde brug for iværksættere og for at inspirere dem til at kunne navigere i en tid efter corona, hvor klimaudfordringerne stadig raser.

Derfor er årets tema GRØN (GEN)START, hvor vi kommer til at give mikrofonen til de iværksættere, som på en eller anden måde er blevet påvirket af corona-krisen og er kommet igennem en opstart, genstart eller videreudvikling af forretningen. Det gør vi i et nyt samarbejde med Facebook, Odense Iværksætterservice og Odense Kommune. Du kan læse mere om årets tema og partnerskab her.

Arrangementer for dig som event-arrangør

Som optakt til iværksætterugens forbereddelser, vil vi gerne mødes med nye som gamle medlemmer af netværket i Global Entrepreneurship Week Denmark, så vi kan inspirere hinanden til at skabe et stærk økosystem for iværksætteri i Danmark.

• Torsdag den 27. august holder vi inspirations- og netværksmødei Odense i Stjerneskibet sammen med Odense Iværksætterservice, hvor du kan møde andre event-arrangører og blive inspireret til hvordan du med events kan inspirere iværksættere i dit lokalområde. Derudover kommer en lokal iværksætter fra Odense og fortæller om, hvordan corona-krisen yderligere har legitimeret behovet for deres grønne løsninger.
  • Mandag den 31. august vil Dansk Erhvervbyde netværket og interessenter fra Hovedstaden og Sjælland velkommen til inspirationsmøde i Børsen. Udover at der bliver masser af tid til at tale med hinanden, skal vi bl.a. også høre en status fra det 14. klimapartnerskab.
  • Tirsdag den 1. september inviterer vi sammen Erhvervshus Midtjylland til inspirationsmøde i Aarhus. Kom og find en med-vært til dit lokale event eller bliv inspireret af årets tema eller de andre event-arrangører. Vi inviterer også en lokal iværksætter til at inspirere os med gode iværksætterhistorier.
  • Vi åbner ugen med et stort åbningsarrangement mandag den 16. november i Odense.Åbningsarrangementet vil desuden bliver produceret som en live-streaming, hvor du som event-arrangør har mulighed for at være med digitalt og gøre åbningsarrangementet til en del af dit lokale event.

Programmet for inspirationsmøderne er ikke på plads endnu, men du kan registrere din tilmelding allerede nu på eventsiden her,for at sikre dig en plads.

Hvis I har lyst til at prøve noget nyt og bliver en del af åbningsarrangementet i den virtuelle verden med jeres lokale event, send da gerne en mail til margit@d-i-f.dk

Årets tema vil være omdrejningspunktet for inspirationsmøderne og til åbningsarrangementet, men det er ikke et krav at events under iværksætterugen tager udgangspunktet i temaet.

Vi håber, at så mange interessenter som muligt igen i år, har lyst til at stå sammen om at sætte iværksætteri på den nationale dagsorden ved at tilbyde iværksætter-events i hele landet i uge 47.