Live Like Tomorrow - Klimafestival i BLOX, under World Mayers Summit Copenhagen 2019

V. Københavns Kommune og BLOX

København inviterer til klimafestival, når byen fra 9.-12. oktober 2019 er vært for det internationale klimatopmøde C40 World Mayors Summit 2019. Under topmødet afholdes klimafestivalen "Live like tomorrow" med i alt 90 arrangementer, hvor alle kan blive klogere på, hvordan man kan leve mere klimavenligt i hverdagen. Læs mere her: https://www.blox.dk/begivenheder-i-blox/klimafestival-i-blox-live-like-tomorrow/

16 af klimafestivalens arrangementer foregår i BLOXHUB; et fagligt netværk og kontofællesskab for virksomheder, forskere og organisationer, der arbejder med at skabe bedre og mere bæredygtige byer.

Arrangementerne i BLOXHUB er åbne for alle og du kan deltage i både talks, debatter og workshops.

Arrangementerne i BLOXHUB er åbne for alle og du kan deltage i både talks, debatter og workshops:

City Industry Dialogue for Clean & Healthy Construction (præsentationer og dialog)

Mapping: Shaping the Future of Your Livable Copenhagen City (web undersøgelse)

C40 City Solutions Platform live @ BLOXHUB (præsentationer, workshops, paneldebat)

Collective Environmental Behaviour (præsentation og workshop)

Build like tomorrow (debat)

Diversity in the sustainable city of tomorrow (paneldebat)

Building capacity for operationalization (debat)

Shared living and the sustainable future (debat)

Urban food systems in a changing climate (workshop)

Driverless transportation: New opportunities for cities? (Åben masterclass)

Textiles is the new plastics in circularity (Præsentationer og workshop)

How do we transform urban mobility for low-carbon cities? (Masterclass)

Five world-leading green regions debate (debat)

A Nordic partnership model for sustainable urban development (debat)

Liveable cities of tomorrow (præsentationer og workshops)

Greater Copenhagen's booming sustainable construction industry (åben stand)

Live Like Tomorrow

Læs mere om klimafestivalen Live like tomorrow

Læs mere om C40 klimatopmødet

Kulturnat ved BLOX i verdensmålenes tegn

Fredag den 11. oktober, under klimafestivalen, holder Foreningen Realdania, der støtter C40 og klimafestivalen Live like tomorrow, kulturnat ved BLOX. En aften, der også kommer til at stå i verdensmålenes tegn og som vil sætte fokus på, hvordan vi alle kan bidrage til at leve mere klimavenligt i hverdagen.

Læs mere om Kulturnatten ved BLOX

Fotoudstilling om verdensmålene ved BLOX

Fra den 1. - 20. oktober kan du opleve en fotoudstilling på Bryghuspladsen ved BLOX, som i billeder og tekst sætter fokus på FN's 17 verdensmål og hvordan vi kan leve op til dem i 2030.

Læs mere om fotoudstillingen

Se hele festivalprogrammet her: https://www.liveliketomorrow.dk/#public

Live Like Tomorrow is the Host City Festival as part of the C40 World Mayors Summit 2019 in Copenhagen. Join us for four days from 9-12 October with climate action as everyday choice!

A climate festival for citizens, change makers, food activists, bike enthusiasts, social entrepreneurs, NGOs, and innovative companies. Cities and businesses can do a lot but we can only truly shape great urban life and reduce carbon emissions if we all start to “live like tomorrow”.

Discover the public program with around 90 engaging and innovative events, talks, and showcases. Copenhagen Downtown will become a living lab of sustainable solutions and debates on how we can all step up and start creating The Future We Want.