Udviklingsmøde: Kom i gang med den grønne omstilling

V. IværksætterDanmark

Tirsdag d. 29 november 2022 kl. 09.00-16.00
Grøn (gen)start
Impact
Innovation
Strategi

Hvorfor skal din virksomhed i gang med grøn omstilling? Der er store økonomiske potentialer i at komme i gang med jeres grønne omstilling. Gennem udvikling af grønne forretningsmodeller er der penge at tjene og gennem materiale- og energieffektivisering er der penge at spare. Samtidig fremtid...

Hvorfor skal din virksomhed i gang med grøn omstilling?

Der er store økonomiske potentialer i at komme i gang med jeres grønne omstilling. Gennem udvikling af grønne forretningsmodeller er der penge at tjene og gennem materiale- og energieffektivisering er der penge at spare. Samtidig fremtidssikrer du virksomheden i forhold til fremtidige markedskrav og konkurrenter.

Konsulenterne Anders Chr. Haahr fra Milestone Pro og Niels Lund fra Four Squares guider dig igennem begreber og potentialer i den grønne omstilling. På mødet kommer vi rundt om FN’s verdensmål og hvilke mål, der er relevante for dig. Vi drøfter hvad der ligger i begreberne bæredygtighed og cirkulær økonomi og hører om erfaringerne fra en virksomhed, der er godt i gang med deres grønne omstilling.

Desuden kigger vi på, hvad der skal til for at kortlægge et klimaaftryk og afklarer hvilke grønne potentialer, der er i virksomheden. På den baggrund udvikles ideer og planer for, hvordan en virksomheds klimaaftryk kan reduceres samtidig med, at virksomheden øger sin indtjening. Det kræver en bæredygtig ledelse og strategi.

På udviklingsmødet kommer vi ind på:

• Hvordan anvendes FN’s 17 verdensmål (SDG) som afsæt til en ny bæredygtig strategi?
  • Få styr på begreber som bæredygtighed, cirkulær økonomi, klimaaftryk, grønne forretningsmodeller mm.
  • Indsigt i konkrete eksempler på grøn omstilling.
  • Hvordan kortlægges en virksomheds klimaaftryk (CO2-regnskab)?
  • Hvad indeholder fremtidens grønne forretningsmodeller.
  • Hvad er dine forretningsmuligheder for cirkulær økonomi?
  • Bæredygtig ledelse – hvad kræver det? Skal vi ende der, hvor vi er på vej hen? Eller skal vi selv sætte retningen?

Når du går hjem har du fået indsigt i:

• Hvordan du tager de første skridt mod en grøn bæredygtig strategi.
  • Hvilke verdensmål kan være interessante for dig af have fokus på.
  • Fået forståelse for hvad begreber som grøn omstilling, cirkulær økonomi og CO2 aftryk kan betyde for dig.
  • Hvordan du kommer i gang med jeres klimaregnskab, udviklingsplaner og grønne forretningsmodeller.
  • Pains og gains ved din grønne omstilling.
  • Hvordan du skal gribe bæredygtig ledelse an, så virksomheden kommer godt i gang med at fremtidssikre sig på markedet.

Tirsdag d. 29 november 2022 kl. 09.00-16.00

Link til tilmelding eller online deltagelse:

Adresse: Scandic Vest, Rytoften 3, 8210 Aarhus V

Læs mere og tilmeld dig på arrangørens hjemmeside