Sådan får danske virksomheder succes med embedded teknologi

V. IDA

Innovation

På baggrund af analysen, sætte vi fokus embedded teknologien i danske virksomheder, hvordan står det til - er vi med? hvilke udfordringer står virksomhederne overfor? Og hvilke fordele er der ved at implementere cloud eller edge i sine produkter?   Program   14:00-14.45: Vi...

14:00-14.45: Virksomheders brug af cloud og edge

V. Henrik Valentin, Forfatter til bogen "Den digitale virksomhed i praksis - muligheder i teknologi og platforme" (2020).

De virksomheder hvis produkter indeholder flest cloud/edge funktioner, får også bedst resultater. Det er den entydige konklusion bag undersøgelsen, som vil blive præsenteret på arrangementet. I oplægget peger Henrik Valentin Jensen på, hvilke faktorer der giver succes og hvorfor. Det vil blive relateret til en principiel forståelse af, hvad digital teknologi og platforme er.

Henrik Valentin Jensen er konsulent og cand.merc. og står sammen Christian Severinsen, IDA, bag undersøgelsen om cloud og edgeanvendelse.

14.45-15.15: Netværkspause

15:15-16.00: Embedded processering – Tendenser omkring valg af Chipteknologi.
V. Søren Manicus, Indesmatech

Det kommer vel ikke som en overraskelse, at nye projekter indenfor Embedded processering kræver højere ydelse og lavere energiforbrug. Dette drives både af applikationens performance behov og af lovmæssige krav såsom GDPR.

Indlægget vil give en overordnet indblik i tendenser omkring valg af chip-teknologi til Embedded Processering for at imødekomme dette.