Kom godt fra start som selvstændig

V. IDA

Strategi

Har du lige taget springet og startet din egen virksomhed? Eller drømmer du om at gøre det? Så kom og få gode råd til at takle alle de praktiske spørgsmål, og hør selvstændige, jurister, revisor og karrierekonsulent fortælle om, hvordan de konkrete problematikker, som man støder på som helt ny selvstændig, kan gribes an i forskellige situationer.

Som helt ny selvstændig er der mange ting at holde styr på:

• Hvornår er man selvstændig, og hvordan registrerer man egen virksomhed
• Hvordan fungerer det regnskabs- og skattemæssige, og hvad med bogføring, skattefradrag, selvangivelse og forskudsopgørelse
• Crowdfunding og digitale platforme - hvad er det
• Hvordan med forholdet til den tidligere arbejdsgiver
• Hvad skal man huske på, når man forhandler kontrakt
• Hvordan får man fat i kunderne, og hvordan med markedsføringen

Svarene får du, når Djøf og IDA inviterer til gå-hjem-møde om alt det, der er godt at vide som helt nystartet selvstændig, eller lige inden man tager springet.

Til webinaret vil du møde:

• Jurister fra både Djøf og IDA, som til daglig rådgiver og vejleder medlemmer med egen virksomhed
• En regnskabschef, der fortæller om at tage springet som selvstændig, samt de skattetekniske regler af betydning for selvstændig
• En karriererådgiver som blandt andet fortæller om kunder og markedsføring med fokus på de sociale medier

Meld dig til en eftermiddag/aften, hvor du bliver klogere på alt det, du SKAL have styr på, men som det er svært at finde tid til at undersøge i en travl hverdag.

Målgruppe: Nystartede selvstændige og andre medlemmer med en selvstændig i maven.