Erhvervspolitisk Vælgermøde

V. Holbæk Erhvervsforum

Holbæk Erhvervsforum har fornøjelsen af at arrangere et erhvervspolitisk vælgermøde i år. Vi har inviteret de lokale partier til at debattere erhvervspolitik i Holbæk Kommune. Erhvervspolitisk Vælgermøde  Holbæk Erhvervsforum inviterer den 11. november 2021 fra kl. 9:00-11:0...

Erhvervspolitisk Vælgermøde

Holbæk Erhvervsforum inviterer den 11. november 2021 fra kl. 9:00-11:00 (morgenmad fra 8.30-9:00) til Erhvervspolitisk Vælgermøde i Kuben.

Hvorfor diskutere Erhvervspolitik - når en kommune ikke er pligtig til at drive en erhvervspolitik?

Selvom kommunerne ikke har lovfæstet pligt til at føre erhvervspolitik, er den erhvervspolitiske indsats en vigtig del af kommunernes ansvar for lokalsamfundenes økonomiske bæredygtighed. Mange af virksomhedernes nære udviklingsbetingelser er kommunernes ansvarsområder. For eksempel er områderne miljø, fysisk planlægning, skoler, kultur og fritid alt sammen forhold af stor betydning for erhvervsklimaet.

Kommunerne kommer i kontakt med erhvervslivet og arbejdskraften både i rollen som myndighed, serviceudbyder, rådgiver, kunde og igangsætter. Alle disse roller er af betydning for virksomhedernes rammevilkår, og et godt lokalt erhvervsklima forudsætter, at kommunen på alle områder tager hensyn til virksomhedernes vækst- og udviklingsbetingelser.

Vi glæder os til en debat om Holbæk Kommunes fremadrettede erhvervspolitik sammen med partierne.