Create Now - With Impact: Den officielle åbning

Mandag d. 8 november 2021 kl. 15.00-19.00
Impact
Networking

PROGRAM FOR ÅBNINGEN AF HELE DANMARKS IVÆRKSÆTTERUGE 15.00: Registrering og networking på markedspladsen med årets rollemodeller   15.30: OFFICIEL ÅBNING AF UGEN MED ÅRETS VÆRT EMIL THORUP Drivers for succesfulde Impact startups Emil Thorup sætter scenen. Iværksæt...

PROGRAM FOR ÅBNINGEN AF HELE DANMARKS IVÆRKSÆTTERUGE

15.00: Registrering og networking på markedspladsen med årets rollemodeller

15.30: OFFICIEL ÅBNING AF UGEN MED ÅRETS VÆRT EMIL THORUP

Drivers for succesfulde Impact startups
Emil Thorup sætter scenen. Iværksættere er blandt dem som kan levere den innovation vi har brug for, for at nå målet om en 70% CO2 reduktion. Men hvordan får vi flere af disse iværksættere, og hvordan får vi dem til at skalere? Flere grønne iværksættere siger, at det er svært at tjene penge….

Hvordan støtter vi grønne / impact startups bedst muligt til at få succes? Hvad gør de særligt i Horsens?

ÅBNINGSDEBAT:
v/ Horsens Borgmester Peter Sørensen
v/ Formand Peter Kofler Dansk Iværksætterforening
v/ Pia Tandrup, Country Director, Facebook Danmark

DEN SPRITNYE OG DEN GARVEDE

Hør to spændende og vidt forskellige iværksætter-rejser. Den ene er stifter af den 1 årige startup virksomheden Elisa med en evaluation på +100 mil. Den anden stiftede sin første virksomhed som 13-årig - og den virksomhed er i dag ejendomsselskabet CASA Group.

v/ serieiværksætter, Michael Mortensen, CASA GROUP
v/ Christian Degn Vester, CEO, ELISA by Easy Live Sales

ÅRETS ROLLEMODELLER PÅ SCENEN

Q&A med årets iværksætter-rollemodeller du har mødt i ugerne op til Global Entrepreneurship Week og markedspladsen

• De bedste råd / kloge ord fra nogle af dem som har taget springet, hvad var det sværeste, hvad overraskede dig mest, hvad var det nemmeste ect.?
  • Muligheder og udfordringer ved at være iværksætter i dag?
  • AHA-Moments
  • Hvordan får vi flere iværksættere i Danmark?

FNS VERDENSMÅL SOM BUSINESS PLATFORM
Få insiration og værktøjer - Born Sustainable
v/ SustainX

NETWORKING & PAUSE

CUSTOMER EXPERIENCE (MINI WORKSHOP)

How to make positive impact AND profit with your ideas?
Oplever du også, at det kan være svært at få kunder til at vælge dit produkt? Få gode råd:

• Hvad gør du for at overbevise dine kunder om at de skal vælge dit bæredygtige alternativ og måske betale lidt ekstra.
  • Hvordan kan du ændre forbrugernes adfærd

v/ Laila Pawlak, Co-founder & CEO, Rehumanize Institute & SingularityU Nordic

IVÆRKSÆTTER MED STORT IMPACT
Emil Thorup tager en snak med Christian Erfurt og Laila Pawlak om at være iværksætter og investor med stort I og “how to make positive impact.”

• Hvordan har det at være iværksætter udviklet sig i Danmark gennem årene?
  • Hvordan bliver / er man en succesfuld iværksætter i dag?
  • Hvad har gjort det lettere / sværere at være iværksætter?
  • Hvordan finder man sit sande “purpose” og hvordan omsætter man det til en godforretning, som også skaber profit? - også uden at man selv brænder ud?

v/ Christian Erfurt, founder Be My Eyes
v/ Laila Pawlak, Co-founder & CEO, Rehumanize Institute & SingularityU Nordic

18.20 Afslutning & networking

19.00 Tak for i dag

Christian Erfurt er CEO og co-founder i Be My Eyes, en purpose and profit drevet virksomhed som gør verden mere tilgængelig og inkluderende for blinde og svagtseende.
I løbet af de sidste seks år er Be My Eyes vokset til at støtte hundredtusinder af blinde og svagtseende brugere ved at forbinde dem med over 5 millioner seende frivillige.

Be My Eyes arbejder i dag med førerende brands som Microsoft, Google, Spotify, LinkedIn og Twitter som alle hjælper med at gøre kundesupprt til en bedre oplevelse for verdens 250 millioner blinde og svagtseende.

Michael Mortensen stiftede sin først virksomhed som 13-årig. Det er i dag ejendomsselskabet CASA Group med en portefølje på DKK 2,5 mia.
Det lå altså i blodet, at han skulle være iværksætter. Ved at lytte til markedet og tviste det eksisterende har han præsteret at vækste virksomheder – og sælge dem med god fortjeneste. På trods af ordblindhed og på grund af at han har de rette medarbejdere og samarbejdspartnere.
Michaels historie handler i høj grad om at se muligheder. Han engagerer sig primært i byggebranchen, som han er vokset på i og med, men investerer også i virksomheder i andre brancher, hvor han ser potentiale.

Laila Pawlak er CEO og medstifter af SingularityU Nordic og Rehumanize Institute

• Forfatter til The Fundamental 4’s: How to design extraordinary customer experiences in an exponential world Vinder af The Experience Management Achievement Award og udvalgt som Distinguished Woman Entrepreneur Fellow i UN i New York
  • Aktiv investor og vinder af Investor of the Year

Christian Vester har i tæt samarbejde med founder Nikolai Aas, etableret virksomheden ELISA - som startede som et coronaprojekt - det blev til en hurtigt voksende Saas-virksomhed.

ELISA også kendt under navnet  ja tak-/Live robotten hjælper store og små virksomheder med livesalg/liveshopping på sociale medier. Virksomheden har det seneste år oplevet en katapultagtigt succes, hvor de har hjulpet hundredvis af forretninger fx lokale dagligvarebutikker, tøjbutikker vinhandlere og online aktører som Coolshop, Panorama og Ditur. Med softwaren ELISA gør de det let, effektiv og profitabelt at afholde live salg på sociale medier.

Borgmester Peter Sørensen (S) Horsens Kommune

Pia Tandrup, Country Director, Facebook Danmark