Smagstest af fødevarer: Skal I have optimeret jeres produkt?

V. Food Innovation House

Torsdag d. 29 oktober 2020 kl. 00.01-23.59
Markedsføring
Strategi
Salg

Smagstest af fødevarer   Tilbud til iværksættere indenfor fødevarer   Er I en lille fødevarevirksomhed, i gang med en produktudviklingsproces, og ønsker I et indblik i forbrugernes tanker og holdninger til produktet? Er økonomien ikke til at få udført eksterne s...

Smagstest af fødevarer

Tilbud til iværksættere indenfor fødevarer

Er økonomien ikke til at få udført eksterne smags- og koncepttests?

I forbindelse med årets Global Entrepreneurship Week tilbyder TasteLab et unikt samarbejde til fire start-up virksomheder.

Er I skarpe på smag og koncept?
* Vi kombinerer de to testtyper, så I bliver klogere på BÅDE smag og koncept, og indgår i fælles dialog omkring test-setup og jeres produktudfordringer
* I betaler kun delvis aflønning af forbrugerne (2.000,-)
* Afslutningsvis udarbejder vi en rapport og afrapporterer til jer, således I kan forsætte jeres udviklingsproces og implementere de nye indsigter

Udfyld dette skema og send det på mail til lc@foodinnovationhouse.dk

Ansøg inden d. 30. oktober 2020

Da en smags og koncept test er en process vil dette arrangement foregå over hele november med forventet resultater i Global Entrepreneurship Week 2020.

Læs mere om de to testtyper på https://www.foodinnovationhouse.dk/ydelser/tastelab/

TasteLab og Foodinnovationhouse forbeholder sig retten til at udvælge de deltagende virksomheder, samt gøre brug af resultaterne til cases på hjemmesiden.

I Food Innovation House vil vi gerne hjælpe jeres virksomhed til at minimere den høje lancerings risiko i fødevarebranchen, hvor 76% af de lancerede fødevarer er taget af hylderne igen indenfor de første 52 uger (Nielsen, 2014).  Food Innovation House kan hjælpe med at sikre eller øge jeres fokus på den forbrugerdrevne fødevareudvikling.

Vi kan specielt støtte op om smagstest, koncepttest, kategoritest samt workshops og observationstudier.

At arbejde forbrugerdrevet skaber værdi for jeres produkter ved at:

• Skabe kendskab til og sikre opfyldelse af forbrugernes behov og ønsker til produktet.
  • Gøre jer afklaret med, at indkøb af nye produktionsmaskiner vil skabe indtægt, fordi forbrugeren er klar til, at modtage det nye produkt.
  • Give indsigt i konkurrenterne og kategorien og dermed klarlægge hvordan produktet skal positioneres på markedet.
  • Danne grundlag for ”go to market” strategi, og de ord der skal vægtes i salgskommunikationen.
  • Forbedre produktets egenskaber så forbrugeren har højere tilfredsstillelse- både ved relancering og ny-lancering.
  • Få indsigt i ”bedst i test” i forhold til konkurrerende produkter.
  • Forstå hvordan emballage og image påvirker forbrugerens købsintention, og hvordan salget kan forbedres på denne baggrund.

Food Innovation House kommer gerne med input og idéer til hvordan I skal sætte forbrugerdrevet udvikling i fokus hos jer. Samtidig hjælper vi gerne med at løse en konkret problemstilling.

Så indsigt i en smagstest setup. Læs mere her.

*NIELSEN BREAKTHROUGH INNOVATION REPORT, EUROPEAN EDITION – SEPTEMBER 2014

Torsdag d. 29 oktober 2020 kl. 00.01-23.59

Tilmeld på arrangørens hjemmeside

En smags- og Koncept test er en process hvor forbrugere indenfor din målgruppe skal smage på dit og måske dine konkurrent produkter.
Derfor foregår dette arrangement over hele November måned. tilmeldingen skal ske inden 30 oktober og I vil stå med indsigterne i slutningen af uge 47.

Food Innovation House ligger fysisk i Vejle som en del af Dandy Business Park.

Vi vil invitere jer ind til en snak omkring opstart og planlægning samt endnu en snak når vi har de gode indsigter til jer efterfølgende som en del af GEW.

Food Innovation House
Lysholt Allé 3
DK-7100 Vejle

Læs mere og tilmeld dig på arrangørens hjemmeside