Samarbejde mellem offentlige organisationer og startups

V. Dansk Erhverv

Strategi
Funding

Som Danmarks største indkøber spiller det offentlige en vigtig rolle i at investere i innovative løsninger fra startups. På eventet vil du kunne høre om gode eksempler på samarbejde mellem kommuner og startups, og startups kan få gode råd til at komme i gang med at samarbejde med offentlige organisationer.

Dansk Erhverv inviterer offentlige organisationer og startups til et event med fokus på, hvordan det offentlige kan være med til at løfte iværksætteri gennem samarbejde.

Når en dansk startup udvikler et nyt produkt, som er målrettet offentlige organisationer, er det altafgørende, om virksomheden kan teste eller sælge sin løsning til en dansk offentlig partner. Det kan validere virksomhedens produkt eller løsning og gøre den langt mere attraktiv på det globale marked. Samtidig kan produkter og løsninger fra små virksomheder tilføre ny innovation til det offentlige.

På eventet vil vi fremhæve de gode eksempler på partnerskaber mellem offentlige organisationer og iværksættervirksomheder. Dagen vil byde på oplæg om, hvordan offentlige organisationer, har tænkt ud af boksen og fundet på spændende måder at understøtte mindre virksomheder med samarbejde og indkøb.

Vi skal fejre de offentlige initiativer, der har taget en chance og hjulpet iværksættere på vej.

Jasmina Pless, Dansk Erhverv

Thomas Mikkelsen, Aarhus Kommune