Den vigtige Ejeraftale

V. Agenda Advokater

Strategi

I alle virksomheder, hvor der er to eller flere ejere, bør der indgås en ejeraftale, som regulerer parternes rettigheder og pligter. Ofte oplever vi, at ejerne enten slet ikke laver en ejeraftale, eller at ejerne laver ejeraftalen selv uden at være opmærksomme på de faldgruber, der er. opl...

oplægget gennemgår vi de vigtigste punkter, som ejerne bør tage stilling til, og vi giver tips og tricks til, hvad man især skal være opmærksom på.

Vi kommer fx rundt om følgende emner: Beslutningsprocedure i både direktion, bestyrelse og på selskabets generalforsamling, aftaler vedrørende udlodning af udbytte, ophør af fælles ejerskab, herunder langtidssygdom, dødsfald, uoverensstemmelser m.v., medsalgspligt og medsalgsret, kunde- og konkurrenceklausuler, forslag til løsning af tvister samt en række andre punkter.

Claus Damsbo Pedersen

Claus Damsbo Pedersen