TEMA 2018

Verdensmålene

Verdensmålene er vigtige for vores fremtid

Danmarks Iværksætteruge 2018 bliver afholdt i uge 46 (12.-18.november). Temaet for Global Entrepreneurship Week (Danmarks Iværksætteruge 2018) er de 17 Verdensmål.

Når valget er faldet på netop Verdensmålene, er det, fordi de indrammer de allerstørste udfordringer for fremtidige startups samt for etablerede virksomheder. Der bliver brug for innovative iværksættere, som kan skabe løsninger, der fungerer i dagligdagen, og som kan skabe en mere bæredygtig adfærd for os alle sammen.

Danmarks Iværksætteruge 2018 ønsker med Verdensmålene at inspirere til, at man tænker dem ind i sin startup. Vi ønsker ligeledes at skabe værdi og udvikling for både startups og etablerede virksomheder.

De 17 Verdensmål:

• #1 Afskaf fattigdom
  • #2 Stop sult
  • #3 Sundhed og trivsel
  • #4 Kvalitetsuddannelse
  • #5 Ligestilling mellem kønnene
  • #6 Rent vand og sanitet
  • #7 Bæredygtig energi
  • #8 Anstændige jobs og økonomisk vækst
  • #9 Industri, innovation og infrastruktur
  • #10 Mindre ulighed
  • #11 Bæredygtige byer og lokalsamfund
  • #12 Ansvarligt forbrug og produktion
  • #13 Klimaindsats
  • #14 Livet i havet
  • #15 Livet på land
  • #16 Fred, retfærdighed og stærke institutioner
  • #17 Partnerskaber for handling

Laver du opslag på de sociale medier, er du velkommen til at bruge hashtagget #GEWdenmark2018. På den måde kan andre deltagere og interesserede ved GEW 18 følge med.

Ønsker du at deltage i årets iværksætteruge med et arrangement, så kan du læse mere under menuen 'Vær med'.