Spotlight på Socialt Iværksætteri 2017

Iværksættere
Networking
Social økonomiske virksomheder

Spotlight på Socialt Iværksætteri 2017 København vrimler med seje initiativer og virksomheder, der skaber lokal værdi gennem sociale, miljømæssige og kulturelle tiltag. Tænk på den værdi vi kan skabe, hvis vi i højere grad slog pjalterne sammen - med hinanden, med det øvrige erhvervsliv...

Læs mere i fanen "Om arrangementet".

• Om arrangementet

Spotlight på Socialt Iværksætteri 2017

København vrimler med seje initiativer og virksomheder, der skaber lokal værdi gennem sociale, miljømæssige og kulturelle tiltag. Tænk på den værdi vi kan skabe, hvis vi i højere grad slog pjalterne sammen - med hinanden, med det øvrige erhvervsliv og med kommunen?

Så hvorfor er det egentlig, at socialt iværksætteri ikke er et strategisk indsatsområde for Københavns Kommune? Hvilke resultater og hvilket “brand” kunne vi skabe, hvis vi gjorde København til et nationalt eller globalt kraftcenter for socialt iværksætteri!?

Kom og vær med!
Torsdag d. 16. november samler vi Københavns sociale iværksættermiljø for at skabe opmærksomhed om den værdi, de skaber for København - og for i fællesskab at arbejde for bedre rammevilkår.

Sammen giver vi vores bud på, hvordan København kan blive et lokalt kraftcenter for socialt iværksætteri. Vi inviterer lokalpolitikerne med, lynudvikler en kommunal strategi, og overrækker den til spidskandidaterne til den kommende borgerrepræsentation - en uge inden kommunalvalget.

Alle er velkomne til præsentationen af strategien, hvor sociale iværksættere fra både ind- og udland vil give inspirationsoplæg. Eftermiddagen afrundes af den officielle overrækkelse af vores sociale iværksætterstrategi til spidskandidaterne til den københavnske borgerrepræsentation.

Programmet afsløres senere!

Spotlight på Socialt Iværksætteri arrangeres i et samarbejde mellem KPH og Kooperationen.

KPH er et arbejdsfællesskab for sociale, kulturelle og miljømæssige iværksættere.
KPH er et møde mellem forskellige brancher med én fælles vision. En vision om en bæredygtig fremtid, hvor man kan inspirere hinanden til at tænke innovative løsninger for et samfund, der står overfor forandring og store udfordringer. KPH blev stiftet i 2009 i samarbejde med København Kommune. Læs mere på kph-projects.dk

Kooperationen er en arbejdsgiver- og interesseorganisation for kooperative og socialøkonomiske virksomheder. Vi rådgiver vores medlemmer, varetager deres interesser og arbejder aktivt for at skabe bedre rammer for at drive kooperativ og socialøkonomisk virksomhed i Danmark. Kooperationen blev stiftet i 1922, og vi er i dag ca. 100 medlemsvirksomheder. Du kan læse mere på www.kooperationen.dk

Arrangementet er afholdt.

Tilmeld dig arrangement

* Ved at tilmelde mig arrangementet accepterer jeg, at GEW må sende mig information angående eventet og relevante nyhedsbreve.

Paola Laustsen
paola@kph-projects.dk