Kick off for arrangører

V. Erhvervsstyrelsen og Dansk Iværksætter Forening

Fredag d. 28 september 2018 kl. 13.00-15.00
GEW-tema: Verdensmålene

Verdensmålene indrammer de allerstørste udfordringer, som hele verden står over for, men det er også en stor mundfuld at gabe over. Så hvordan løser vi dem i praksis, uden det forbliver ved snakken? Det har startuppen True Gum gjort, og da ejerne Morten Ebdrup og Peter Regnersgaard tilbage i ...

Læs mere i fanen "Om arrangementet".

• Om arrangementet

Det har startuppen True Gum gjort, og da ejerne Morten Ebdrup og Peter Regnersgaard tilbage i 2016 undrede sig over, hvad indholdet i et stykke lyserødt tyggegummi var, fik de en god ide. Siden dengang har de ikke bare skabt et naturligt og bionedbrydeligt alternativ til de farverige stykker tyggegummi. De har også håndskåret mere en 300.000 stykker tyggegummi med en kniv, deres produkt er lanceret i de danske butikker, og de er på vej til at indtage Norden og snart yderligere dele af Europa.

På kick offen den 28. september 2018 fortæller Morten Ebdrup i et inspirerende oplæg om True Gum, deres ide og vejen til i dag.

Læg vejen forbi og få inspiration til, hvordan du ændrer Verdensmålene fra en stor mundfuld til mindre håndgribelig bidder, der fungerer i dagligdagen, men samtidig gør en forskel i det store hele.

Hør også, hvordan du får dit arrangement med til Danmarks Iværksætteruge, hvor hele Danmark samles om at finde løsninger på Verdensmålene og løfte dem fra velgørenhed til konkrete løsninger.

Det her foregår Fredag den 28. september kl. 13.00-15.00 afholder Erhvervsstyrelsen og Dansk Iværksætter Forening en gratis kick off for dig, der vil være eller overvejer at blive arrangør til Danmarks Iværksætteruge 2018. På dagen får du relevante oplæg med viden, inspiration og praktisk information om at være arrangør, og vi slutter af med netværk.

Arrangementet afholdes hos Erhvervsstyrelsen, Langelinie Allé 17, 2100 København Ø, og det er gratis at deltage. Du skal blot huske at tilmelde dig.

Program:

• 13:00 - 13:10 - Velkomst  v. Torsten Andersen, Vicedirektør, Erhvervsstyrelsen
  • 13:10 - 13:20 - Mål / håb for 2018 v. Peter Kofler, Sekretariatschef, GEW & DIF
  • 13:20 - 13:35 - At løse verdensmålene i praksis v. iværksætter Morten Ebdrup, True Gum
  • 13:35 - 13:50 - Sådan får du som arrangør mest ud af GEW v. Christina Vinter, Projektleder, GEW og DIF
  • 13:50 - 14:05 - Q&A
  • 14:05 - 15:00 - Networking

Vi gør opmærksom på, at der under arrangementet bliver taget billeder og optaget video, som efterfølgende bliver brugt til PR.

Fredag d. 28 september 2018 kl. 13.00-15.00

Erhvervsstyrelsen